tisdag 11 februari 2014

Fler vänner

Jag fortsätter att presentera vänner, men nu är de så många att jag lägger bara ut de mest intressanta. Antonio var med 2001 och ockuperade i det som kallas Piloes. Det var den första ockupation jag var med om och känner fortfarande starkt för dem. Tretton år senare är de kvar, har inte fått rättigheterna ännu trots att det flera gånger varit nära. Men de kämpar på säger han och ler stort.




Liu, denna fantastiska tjej från Bahia. Hon var med på vår första Naturbrukskonferens i Ransby och jag skulle säga att det var hon med sin entusiasm som bidrog till att det blev så lyckat. Denna rörelse som vi i stolta ögonblick kallar Naturbruksrörelsen skulle inte finnas utan henne vågar jag påstå. Hon är fortfarande bosatt i MST i södra Bahia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar